Längere Übersetzung / ruhigerer Lauf

lentzii

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hy, habe den serien Pulley mit 65th 1/18" , durch einen 55th 1/18" Pulley, von Buel oder Harley Sporty, ersetzt. Antriebsriemen ist 128.
Ergebnis ist, Reduzierung um ca. 600 U/min bei ca. 90 Meilen. Ruhigerer Lauf allgemein. Weniger Antrieb? Nein. Im Gegenteil du wirst
schneller, du sparst eine Schaltung im Verhältnis zur Geschwindigkeit. This am Ende auch höher wird. Bin selber schon ca. 135 Meilen
gefahren, mit geeichten Dakota Tacho.
Ihr braucht noch einen Spacer, welchen Ihr selber, oder fertigen lasst.
 

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lentzii

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hy, Ich noch mal, wenn ihr den Spacer selber machen wollt? Braucht ihr eine Drehbank und eine Bohrmaschine oder Fräse mit
Teilkopf um die Löcher mit 72 Grad zu bohren. Die Bemaßung auf der Zeichnung sind in Millimeter.
Hat mich ja gefreut, das doch ein wenig Interesse da ist. Gruß Lentz.
 

HMAN

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Just a quick google translate for everyone. Thank you Lentzii ! This info will be useful.

hy, have replaced the series Pulley with 65th 1/18", with a 55th 1/18" Pulley, from Buel or Harley Sporty. Drive belt is 128. The result is a reduction of about 600 rpm at about 90 miles. Smoother running in general. Less drive? No. On the contrary, you will faster, you save a circuit in relation to the speed. This will also be higher in the end. I'm already about 135 miles myself driven, with calibrated Dakota speedometer. You still need a spacer, which you have made yourself, or have it made

#2 hy, me again, if you want to make the spacer yourself? you need a lathe and a drill or milling machine with Partial head to drill the holes with 72 degrees. The dimensions on the drawing are in millimeters. I was pleased that there is a little interest. Greeting Lentz
 

mleach72

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Maybe I'm misunderstanding something, but I don't know why you would want to go to a smaller rear pulley. These bikes are already running low rpms in 6th gear. My 2500 rpm light comes on at about 70 mph. You shouldn't really be cruising at rpms any lower than that. Of course, Lentzii probably has access to the Autobahn. In that case, maybe it would make sense, but it would still make pulling out in 1st gear a bit more difficult.
 

lentzii

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hy, das habe ich auch geglaubt, ist mathematisch auch richtig, aber du ziehst jetzt den 1. und 2. Gang etwas höher, wo alle anderen schon im 3. Gang sind. so sparst du dir 1 Schaltung, wo der andere zurück fällt, diese erfolgt erst viel später und somit bist du schneller. Sie hat früher mit 65th im 6. voll überdreht, jetzt mit 55. dreht sie immer noch volle Nenndrehzahl. Allerdings Solo und ich habe 105 kg Gewicht. Die sind
für Soziusbetrieb, Gepäck und, sorry vielleicht für euere Gewichte gebaut. Ich fahre meistens solo und wenn zu 2 etwas ruhiger. Bei 2500 U/min ist jetzt 80mph. Ich danke HMAN für die Übersetzung.
Gruß Lentzi.
 

HMAN

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hy, I also believed that, is mathematically correct, but you now pull the 1st and 2nd gear a little higher, where everyone else is already in 3rd gear. so you save yourself 1 circuit, where the other falls back, this takes place much later and thus you are faster. It used to overspeed with 65th in the 6th, now with 55th it still turns full rated speed. However, Solo and I have 105 kg weight. They are built for pillion operation, luggage and, sorry maybe for your weights. I usually ride solo and if to 2 a little quieter. At 2500 rpm is now 80mph. I thank HMAN for the translation. Greeting Lentzi.
 
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